Tuesday, December 5, 2017

"Χτίσιμο" του σκηνικού της ιστορίας



Πρόσφατα έχω παρακολουθήσει ένα βιωματικό σεμινάριο και έχω ξεχωρίσει μια δραστηριότητα που αφορά το "χτίσιμο" του σκηνικού μιας αφήγησης. Μου φάνηκε αρκετά χρήσιμη και βολική γι' αυτό κι εγώ την μοιράζομαι.

Στη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές κάθονται σε ζευγάρια ο ένας απέναντι από τον άλλο. Ο εκπαιδευτικός τους λέει ένα θέμα και οι μαθητές ανταλλάζουν λέξεις με το ζευγάρι τους που τους έρχονται στο μυαλό όταν σκέφτονται αυτό το θέμα. Έτσι γίνεται ένα παιχνίδι σε μορφή ιδεοθύελλας όπου ο κάθε μαθητής με τη σειρά λέει και από μια λέξη. Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός αφήνει μια καρτέλα σε κάθε ζευγάρι στην οποία θα πρέπει να γράψουν ένα αντικείμενο που φαντάζονται ότι υπάρχει στο χώρο της ιστορίας τους. Οι καρτέλες τοποθετούνται στο πάτωμα ανάλογα με το πού πιστεύουν οι μαθητές ότι βρίσκονται τα διάφορα αντικείμενα και εξηγούν τις σκέψεις τους. Για κάθε φανταστικό αντικείμενο στο χώρο, ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να πουν επίθετα για να τον περιγράψουν. Αφού ολοκληρωθεί κι αυτή η δραστηριότητα, τα ζευγάρια των μαθητών θα πρέπει να διακινηθούν διαμέσου των καρτελών έχοντας ο ένας κλειστά τα μάτια και αναλαμβάνοντας ο άλλος να τον ξεναγήσει. Ο μαθητής που αναλαμβάνει τον ρόλο του ξεναγού θα πρέπει να περιγράφει στο συμμαθητή του τι υπάρχει γύρω τους ώστε να μπορεί ο μαθητής με τα κλειστά τα μάτια να φανταστεί και να "δει" κι αυτός το σκηνικό. Οι ρόλοι εναλλάσσονται.

Με αυτή την δραστηριότητα καλλιεργείται ο προφορικός λόγος των παιδιών και αβίαστα μπορούμε να οδηγήσουμε τους μαθητές μας στο κτίσιμο του σκηνικού της ιστορίας που θα κληθούν να γράψουν αργότερα.  

0 comments:

Post a Comment